top of page
תמונת הסופר/תנטע פלג-ג'ראד. נטורופתית

הפרופיל התזונתי האופטימי של ישראל ב 2035


מאמר שלי שפורסם השבוע

EATWELL

אם לפני 4 שנים בלבד כמעט לא ניתן היה להשיג ספרי בישול טבעוניים, וחיפוש סדנת בישול טבעונית בגוגל הניב 0 תוצאות – היום נדמה שההיצע מדהים! אז מה צפוי לנו בעוד 20 שנה? מאמר דעה אופטימי

ישראל 2035: תחזית תזונתית אופטימית!

"האיום הגדול ביותר על בריאות המין האנושי נשקף היום מבקבוקי קוקה קולה, מקרטונים של פיצות, ומכורסאות טלוויזיה" ("ההיסטוריה של המחר" / יובל נח הררי, 2015)

כבר מספר שנים שעוברת על מדינתנו רוויות האתגרים מהפיכה תזונתית, שהובילה אותי לנסח את התחזית התזונתית והבריאותית שלי לשנת 2035. אז מה צפוי לנו בעוד 20 שנה? לפניכם מוצג מאמר דעה אופטימי.

אם לפני ארבע שנים בלבד כמעט לא ניתן היה להשיג ספרי בישול טבעוניים, והחיפוש "סדנת בישול טבעונית" בגוגל כמעט הניב: "מה? אין לנו" – היום נדמה שההיצע מדהים!

הדור שלפני מספר שנים התחיל את מהפכת הטבעונים בארץ יהווה בשנת 2035 את מעמד הביניים והכל יושפע מכך:

רוב הציבור יהיה צמחוני או טבעוני ומי שימשיך לאכול בשר או מוצרי חלב יעשה זאת בעיקר בדלת אמותיו מכיוון שהלך הרוח בארץ יהיה טבעוני בעיקרו.

חברות הביטוח – בהמשך למחקרים אקטוארים שיבצעו יוסיפו לשאלה "האם אתה מעשן?" גם את השאלה: "האם אתה אוכל מוצרים מהחי?"

בהמשך לחוסר בקרקעות בארץ מחירי הקרקע ימשיכו לעלות. לכן, בשנת 2035 שטחי המרעה וגידול החי יהיו מצומצמים ויקרים יותר.

כמו כן המדינה תבין שזיהום האוויר, הקרקע והמים שנגרם מגידול הבקר חמור יותר מכל מקור זיהומי אחר ותטיל מיסים כבדים על מגדלי וקוני הבשר, כמו גם על הביצים והעוף.

קרניבורים יאלצו להתקשר למסעדות ולשאול "האם אתם מגישים בשר?" מכיוון שזה לא יהיה מובן מאליו. והבשר שהם יאכלו רק 50% בשר אמתי (שיהיה יקר מאוד) והשאר "בשר שיוצר במעבדה".

רוב הסחורות בחנויות המזון יהיו אורגנית ורוב האנשים יגדלו ירקות ופירות אורגניים לצריכה עצמית (בחצרות פרטיות או בגינות קהילתיות).

על מוצרים רבים, כגון מוצרים מעובדים (נקניקים, פיצות קפואות, ארוחות מוכנות וכד'), משקאות ממותקים, ממתקים וחטיפים, תתנוסס אזהרה: "מזון זה לא מומלץ לאכילה", והם יוצבו בפינה מיוחדת ברשתות המזון ויוטל עליהם מס עודף. מוצרים שמקורם מהחי, מוצרי עור למשל, יסומנו בתווית מיוחדת ובולטת ויהיו יקרים מאוד עקב המיסוי ועקב החוסר בשטחי מרעה.

לאחר שהמדינה תבין שאחד מגורמי המחלות הוא הסטרס המתמשך באורח החיים של האוכלוסייה, יחוקקו חוקים להורדת מספר שעות העבודה (יום פנוי יאפשר לעובדים להתפנות לאימוץ הרגלים בריאים) ומשרה מלאה תהיה 4 ימים בשבוע בלבד.

בשנת 2035 סטודנטים לרפואה ילמדו חצי שנה תזונה במקום 6 שעות הנלמדות כיום (!). את הלימודים יעבירו נטורופתים מנוסים והם ילוו בדוגמאות רבות מהקליניקות בשטח.

לפיכך, בשנת 2035, כל טיפול שיינתן ע"י רופא ילווה בהמלצות תזונתיות, או לפחות בהפניה לנטורופת לטיפול משלים. כל רופא שירשום למטופל תרופה יידרש למלא 'דו"ח אינטראקציות', כדי למנוע אינטראקציות לא רצויות בין תרופות או תוספי מזון. הרופאים ירשמו יותר צמחי מרפא ותוספי תזונה, כיוון שההבנה שכל תרופה מייצרת חוסרים תזונתיים מחד ונזקים משניים מאידך תחלחל ותגרום לרישום מופחת של תרופות כימיות. כמו כן החולים יוזהרו בדבר ההשפעות המזיקות של התרופות.

בשנת 2035 מערכת הבריאות תבין שרוב המחלות הקשות: סרטן, מחלות לב, שבץ מוחי וסוכרת – כולן עולות הון הממוטט את הקופות – נובעות מאורח החיים של הציבור (תזונה, ספורט וסטרס) ותשקיע מאמצים אדירים בהדרכת ילדי בית הספר והגנים לאורח חיים בריא, ולכן תתקיים תכנית לאומית לתזונה ואורח חיים בריא אשר תיכלל בלימודי החובה החל מגיל 3 ועד סיום התיכון.

ואסיים בבונוס:

אנשים שיאמצו אורח חיים טבעוני-בריא או כמעט טבעוני אבל בריא, ייטלו תוספי תזונה מותאמים אישית, יבצעו ספורט בקביעות ויעשו פעולות יזומות להורדת מתחים, כגון יוגה, טיפול פסיכולוגי או השתתפות בקבוצות תמיכה ברשתות חברתיות או בצורה פרונטלית, יחיו שנים רבות וטובות. למעשה בשנת 2035 זה לא יהיה נדיר לראות בני 90 שעדיין עובדים, מטיילים ונהנים מאיכות חיים, צלילות מחשבתית ובריאות טובה מאוד.

נקודה למחשבה...

10 צפיות0 תגובות
bottom of page