top of page

למה לי ניקוי רעלים


חלק א'

בשנים האחרונות "ניקוי רעלים" הפך לטרנד ולעתים לא ברור האם אנשים הולכים על זה בגלל שזה IN או כי יש סיבה אמיתית.

הרעלים מצטברים בגוף וזו אקסיומה. לעתים לא נרגיש את האפקט של הרעלים עד שיהיה מאוחר מידי ומחלות קשות ידפקו על דלתינו ולעתים נחווה בדרך תסמינים שונים כמו עייפות, בעיות במערכת הנשימה כגון אסטמה, כאבי ראש, אלרגיות, בעיות בעור, בעיות במערכת העיכול, זיהומי בדרכי השתן, דלקות אוזניים, בעיות בשיניים ועוד.

לכבד שלנו יותר מ-500 תפקידים וחלקם הגדול קשור לסינון רעלים ממקור חיצוני או פנימי.

כאשר הכבד ב"עומס יתר" הוא בעצם לא עומד בקצב של פירוק הרעלים (500 תפקידים כבר אמרנו?), ומתחילה זליגה של ראדיקלים חופשיים לדם (חומרים אשר תורמים להזדקנות ומחלות קשות), ואז אנחנו נכנסים למעגל האימה: ככל שהכבד מועמס יותר כך הוא נפגע יותר וכך הסיכון למחלות עולה.

אז מאיפה אנחנו מקבלים את כל הרעלים הללו שאלתם?

הינה התשובה:

רעלים שאנו מקבלים מתוך הגוף כוללים את:

חומרים שהגוף מייצר כתוצרי לוואי של תהליכים טבעיים בו (חומצת חלב כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת) או חומרים שנוצרים כתוצאה מפעילות חריגה בתוך הגוף (יוד עקב פעילות יתר של בלוטת התריס) או חומרים שהגוף לא מצליח לפנות בזמן (אוריאה- חומצת שתן).

רעלים שאנחנו מקבלים מבחוץ הרבה יותר משמעותיים וכוללים את:

מה שאנחנו אוכלים: צבעי מאכל מלאכותיים, חומרי שימור, חומרי הדברה, משפרי טעם (מונוסודיום גלוטומט), ממתיקים מלאכותיים, שומנים מוקשים.

מה שאנחנו שותים: כימיקלים תעשייתיים כגון הרעל דיאוקסין שנפלט ממפעלים ושוקע באדמה, חומרי ריסוס ומתכות כבדות שנמצאים במים.

מה שאנחנו נושמים: רעלים שנפלטים ממכוניות ומפעלים, עשן סיגריות.

מה שאנחנו בולעים: לכל התרופות תופעות לוואי וסיכון להרעלה.

מה שאנחנו שמים על הגוף שלנו ועם מה אנחנו מנקים את הבית שלנו: חומרים מזיקים הנמצאים במוצרי טואלטיקה כגון שמן מינרלי, פרופילן גליקול (תוצרים של נפט), גליצרין, קולגן ואלסטין, SLS, SLES, מלחי אלומיניום (בדאודורנטים), טלק (תוצר של אסבסט), פלואוריד (במשחות השיניים, מסרטן).

יש לציין כי כל החומרים שהוזכרו פה ומטרתם לתת לחות לעור עושים בדיוק את ההיפך ומייבשים את העור במקרה הטוב או סותמים את הנקבוביות במקרה הפחות טוב.

עם מה אנחנו משתמשים: רעלים ממתכות כבדות מסוכנים במיוחד. המתכות מצטברות במוח , בכליות , בעצמות ובעצם בכל מקום בגוף ושם הם משבשות את התפקוד.

  • עופרת- מפחיות שתיה, מצבע שיער שחור, מצינורות .

  • קדמיום- מצבעי מאכל, מפלסטיקים, מסוללות.

  • אלומיניום- דאודורנטים כבר אמרנו?, מסירים, מסכו"ם, מנייר כסף, אמספירין ומקופסאות שימורים. כן, חלק מהחומר חודר לגוף שלנו!

  • כספית- מסתימות אמלגם (שחורות), מדגים משומרים, מחומרי הדברה, מחומרי הברקה.

  • נחושת- מצינורות מים, מאלכוהול, מחומרי הדברה, מסירים, ממאכלים משומרים.

טיפ: ניתן לנטרל את חלק מהמתכות ע"י אכילת מוצרי מזון עם חומרים הסופחים את עודפי המתכות הרעילות. למשל: שום , בצל, שעועית לבנה, כרוב, תרד וצנון עשירים בגופרית ויעזרו לנטרל עודפי כספית נחושת ועופרת.

מזונות עשירים בסידן כדוגמת שקדים (קלופים לא קלויים), טחינה, וסרדינים יתרמו לפירוק אלומיניום ועופרת ומזונות עשירים בברזל כדוגמת משמישים מיובשים אורגניים, שומשום מלא, קטניות, שקדים, אגוזים ועלים ירוקים יעזרו להיפטר מעודפי קדמיום.

בהמשך:

איך ניתן להימנע מרעלים בחיי היום יום?

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page