top of page

איך אני משכנעת את עצמי להפסיק לשתות קולה


אני יודעת שזה לא בריא. כולנו יודעים. אבל מידי פעם "מתפלק לי איזה בקבוק קטן" . חיפשתי סימוכין למה לא. וזה מה שמצאתי:

מה קורה לך (לנו) בגוף כשאתה שותה קולה?

10 דקות ראשונות: 10 כפיות סוכר הציפו את המערכת שלך. (100 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת) אתה לא מקיא מייד מהמתיקות משום שחומצה זרחתית מאזנת את הטעם ומאפשרת לך לשמור אותו בבטן.

20 דקות: רמת הסוכר בדם קופצת, גורמות לפרץ של אינסולין. הכבד שלך מגיב על ידי הפיכת כל הסוכר שהוא מסוגל להתמודד איתו לשומן. (ויש הרבה שברגע המסוים הזה).

40 דקות: ספיגת הקפאין הושלמה. האישונים שלך מורחבים, לחץ הדם שלך עולה, כתגובה הכבד שלך מרוקן יותר סוכר למחזור הדם שלך. קולטני אדנוזין במוח שלך עכשיו חסומים והדבר מונע נמנום.

45 דקות: הגוף שלך מייצר יותר דופמין אשר מגרה את מרכזי עונג במוח שלך. אגב, התהליך זהה לדרך בה הרואין עובד.

60 דקות: החומצה הזרחתית ניקשרת לסידן, מגנזיום ואבץ במעי התחתון שלך, ובכך נותנת דחיפה נוספת בחילוף חומרים. בגלל הממינונים הגבוהים של הסוכר והממתיקים המלאכותיים גדלה הפרשת הסידן בשתן.

לאחר 60 דקות: התכונות המשתנות של קפאין נכנסות למשחק. (זה גורם לך לצורך בהשתנה). עכשיו אתה מפנה את הסידן, מגנזיום ואבץ שעמדו לרשות עצמותיך, וכן את הנתרן, האלקטרוליטים והמים.

לאחר 60 דקות: כשהמהפכה שהשתוללה לך בתוך הגוף מתחילה להירגע אתה מתחיל להרגיש צורך מטורף לסוכר. יתכן שתהיה עצבני ו / או איטי ואולי תרגיש צורך נואש בפחית נוספת...

טוב אולי בכל זאת צריך להפסיק עם הקולה הזו...


84 צפיות0 תגובות
bottom of page