top of page

למה ממש לא חובה לתת לילדים קורנפלקס בבוקר (ואיך עושים את השינוי)?


למה ממש לא חובה לתת לילדים קורנפלקס בבוקר (ואיך עושים את השינוי)?

הרגלנו את הילדים שלנו לאכול קורנפלקס כל בוקר. למה? כי הם אוהבים את זה, כי זה, ונוח ובאמת, למי יש סבלנות וזמן בבוקר לעשות משהו חוץ מלפתוח אריזה?

אז למה בכל זאת כדאי להתאמץ ולאמץ להם הרגלים חדשים?

  • כל סוגי הקורנפלקס מכילים המון סוכר. אם נמיר את הסוכר לכפיות מדובר בכמה כפיות סוכר למנה. וה"מנה" זה רק 30 גרם. תשקלו פעם במשקל מזון כמה גרמים אוכלים הילדים שלכם. ברוב המקרים מדובר בכפול ויותר, כלומר הכפלה של כמות הסוכר שהם צורכים.

מה רע בסוכר? סוכר יוצר בגוף תגובת שרשרת מהירה: בהתחלה רמות הסוכר בדם עולות מאוד, עד שהגוף מפריש אינסולין יש לנו הצפת סוכר במוח שגורמת לילד להיות היפר, חסר מנוחה וחסר ריכוז. לעתים הסוכר -שהופך בגוף לאלכוהול- ממש "משכר" את הילד ואז נראה ילד קצת "שיכור" ובטח שלא פנוי ללמידה. לאחר שמופרש אינסולין שתפקידו להכניס את הסוכר לתאים לעתים קרובות הילד חווה ירידת סוכר מאוד גדולה ובעקבותיה רעב או רצון חזק לאכול שוב משהו מתוק או חוסר שקט עד סחרחורות. ואם כל זה לא מספיק הסוכר יוצר התמכרות והילד ממשיך לחפש אותו במשך היום וגם למחרת בבוקר. ועוד לא אמרנו מילה על חורים בשיניים (בנינו: איזה ילד מצחצח שיניים אחרי הקורנפלקס של הבוקר? מעטים).

  • מכיוון שרוב סוגי הקורנפלקס מכילים מעט סיבים תזונתיים (רובם ללא דגנים מלאים או עם מעט דגנים מלאים) ו (שוב) הרבה סוכר הם מתעכלים מאוד מהר בגוף ושוב נותרנו עם ילד רעב ולא מסופק.

  • קורנפלקס (מכל סוג) הוא מזון מעובד וכשכזה אין לנו דרך לדעת מה עבר עליו עד שהגיע לשולחננו, (חברות המזון לא מחויבות לדווח על חומרים שעברו דרך המוצר בתהליך הייצור שלו אלא רק על החומרים הסופיים שנמצאים בו). אנחנו כן יודעים שהגוף שלנו ובמיוחד של ילדנו יודע לעכל ולהשתמש הכי טוב בוויטמינים ומינרלים מהטבע ולא כאלה שיד אדם יצרה והוסיפה בצורה מלאכותית ואנו לא יודעים את מקורם.

  • רוב הסוגים מבוססים על תירס. תירס הוא דגן פופולרי אבל לא כל כך נחמד. לעתים קרובות משתמשים בתירס שעבר הנדסה גנטית ובפירוש מזיק. בנוסף לא כל הילדים באמת יודעים לעכל תירס כלומר הם לא מצליחים להפיק מהמזון את המירב.

  • חלק מהסוגים מכילים כמות גבוהה של נתרן (עודף מלח), צבעי מאכל, חומרים משמרים ועוד- פה אין צורך להסביר.

  • ולבסוף, קורנפלקס מכיל שומן וקלוריות ותורם להשמנה ולהשמנה בטנית של ילדינו. היזהרו במיוחד בילדים עם עודף משקל שרגישים יותר לכך.

השתכנעתם?

אז מה בכל זאת ניתן לעשות?

  • העלימו: הוציאו את הקורנפלקס מהבית בצורה הדרגתית (אם יש מספר סוגים צמצמו לסוג אחד ולאחר מכן פשוט הפסיקו לקנות).

  • שמשו דוגמא: נסו לאכול עם הילדים בבוקר את מה שאתם מצפים מהם לאכול (גם בעמידה ותוך כדי ההתארגנות. הם שמים לב).

  • נמקו: הסבירו לילדים שקורנפלקס זה ממתק ולכן ניתן לאכול אותו לעתים רחוקות ובטח לא בבוקר. תתפלאו כמה ילדים מבינים.

  • היו עקביים. החלטתם? תעמדו בכך. חוסר עקביות רק מחליש אתכם ויגרום לכך ששינויים שתנסו לעשות בעתיד ייטו להתמסמס.

  • הציעו: פרוסת לחם חצי מלא (ובהמשך מלא) עם: חומוס ביתי/ אבוקדו/ טחינה/ חביתה / ביצה קשה / טונה / חביתת חומוס / ממרח פסטו או כל ממרח אחר לא מתוק ולא מתועש. הוסיפו: ירק או שניים ושוקו בריא שמורכב מאבקת קקאו אורגנית בתוספת סילאן טהור וחלב צמחי. אופצייה נוספת: גרנולה ביתית עם יוגורט לבן ללא סוכר או עם חלב צמחי (חלב שקדים יהיה פה מצויין) והרי לכם ארוחה מושלמת לפני הגנים ובית הספר .

זה עובד! מניסיון.

בהצלחה!


68 צפיות0 תגובות
bottom of page