top of page

"היגיינת שינה" או איך נישן כמו חתול

עודכן: 1 במרץ

כולנו רוצים לישון טוב יותר, לישון שינה רצופה יותר ולקום רעננים יותר.

איך עושים את זה?

קוראים לזה "היגיינת שינה" ומדובר במספר עקרונות פשוטים שלהם השפעה רבה על איכות השינה שלנו.

ערניים? בואו נתחיל:

  • נמנעים ממשקאות או מזונות ממריצים בערב (תה המכיל קופאין, שוקולד ואם אלכוהול מעורר אתכם אז גם אלכוהול וכמובן קפה)

  • נמנעים מלהשתמש בטאבלט או מחשב או טלפון סלולרי ב-2-3 שעות לפני השינה. לא פשוט אני יודעת, אבל אם תטעינו את הטלפון בחדר אחר כבר התקדמתם צעד למטרה.

  • מקפידים על "סדר לילה" קבוע: ארוחת ערב- מקלחת- קריאת ספר למשל.

  • עושים מדיטציות, מיינדפולנס, יוגה וכל מה שמרגיע מחשבות טורדניות בערב.

  • מקשיבים למוסיקה ייעודית לשינה (יש דבר כזה, חפשו: sleep music)

  • הולכים לישון בשעות לא מאוחרות (23:00-22:00) וקמים מוקדם- זהו מחזור השינה האידאלי לגופינו.

  • משתמשים במצעים בהירים ומרגיעים נטולי צבעים בוהקים ורועשים.

  • ישנים בחושך ואם מתעוררים באמצע הלילה לא מדליקים אורות חזקים.

ואם כל זה לא עוזר, יש אמצעים טבעיים שעשויים לעזור לכם. חלומות פז! נטע הנטורופתית



מקורות

51 צפיות0 תגובות

Kommentare


bottom of page