top of page

ישראל 2030: התחזית התזונתית שלי


מאמר זה פורסם בפורטל איטוול להלן הקישור: http://www.eatwell.co.il/?CategoryID=363&ArticleID=5039

"האיום הגדול ביותר על בריאות המין האנושי נשקף היום מבקבוקי קוקה קולה, מקרטונים של פיצות, ומכורסאות טלויזיה" (מתוך: "ההיסטוריה של המחר"/ יובל נח הררי, 2015)

בשנת 2030 מערכת הבריאות תבין שרוב המחלות הקשות: סרטן, מחלות לב, שבץ מוחי וסכרת (שעולות לה הון וממוטטות את הקופות) נובעות מאורח החיים של הציבור (תזונה, ספורט וסטרס) ותשקיע מאמצים אדירים בהדרכת ילדי בית הספר והגנים לאורח חיים בריא.

בנוסף, יחוקקו חוקים להורדת מספר שעות העבודה (יום פנוי יאפשר לעובדים להתפנות לאימוץ הרגלים בריאים) ומשרה מלאה תהיה 4 ימים בשבוע בלבד.

בשנת 2030 שטחי המרעה וגידול החי יהיו מצומצמים ויקרים יותר.

המדינה תבין שזיהום האויר הקרקע והמים שנגרם מגידול הבקר חמור יותר מכל מקור זיהומי אחר ותקבע מיסים כבדים על מגדלי וקוני הבשר הביצים והעוף.

הדור שלפני מספר שנים התחיל את מהפכת הטבעונים בארץ יהווה את מעמד הביניים והכל יושפע מכך:

רוב הציבור יהיה צמחוני או טבעוני ומי שימשיך לאכול בשר או מוצרי חלב יעשה זאת בעיקר בדלת אמותיו מכיוון שהלך הרוח בארץ יהיה טבעוני בעיקרו.

חברות הביטוח -בהמשך למחקרים אקטוארים שיבצעו -יוסיפו לשאלה "האם אתה מעשן?" גם שאלה: "האם אתה אוכל מוצרים מהחי?"

קרניבורים יצטרכו להתקשר למסעדות ולשאול "האם יש מנות לקרניבורים?" מכיוון שזה לא יהיה מובן מאליו.

קרניבורים יאכלו רק 50% בשר אמיתי (שיהיה יקר מאוד) והשאר "בשר שיוצר במעבדה"

בחנויות, מוצרים מהחי (מוצרי עור למשל) יסומנו בתוית מיוחדת ובולטת ויהיו יקרים מאוד עקב המיסוי והחוסר בשטחי מראה.

רוב הסחורות בחנויות המזון יהיו אורגנית ורוב האנשים יגדלו ירקות ופירות אורגניים לצריכה עצמית (בחצרות פרטיות או בגינות קהילתיות).

על מוצרים רבים כגון: משקאות ממותקים, ממתקים וחטיפים, ומזונות מעובדים תתנוסס אזהרה: "מזון זה לא מומלץ לאכילה" הם יוצבו בפינה מיוחדת ברשתות המזון וימוסו במס עודף.

בשנת 2030 סטודנטים לרפואה ילמדו חצי שנה תזונה במקום 6 שעות הנלמדות כיום!

את הלימודים יעבירו נטורופתים מנוסים והם ילוו בדוגמאות רבות מהקליניקות בשטח.

לפיכך , בשנת 2030, כל טיפול שינתן ע"י הרופא ילוו בהמלצות תזונתיות או לפחות בהפנייה לנטורופת לטיפול משלים. בנוסף, כל רופא שירשום למטופל תרופה ידרש למלא "דו"ח אינטרקציות" וזאת כדי למנוע אינטרקציות לא רצויות בן תרופות או תוספי מזון. הרופאים ירשמו יותר צמחי מרפא ותוספי תזונה מכיוון שההבנה שכל תרופה מייצרת חוסרים תזונתיים מחד ונזקים משניים מאידך תחלחל ותגרום להם לתת פחות תרופות כימיות ובנוסף, להזהיר את החולים יותר בדבר ההשפעות המזיקות של התרופות.

ואסיים בנימה אופטימית:

אנשים שיאמצו אורח חיים טבעוני-בריא, יטלו תוספי תזונה מותאמים אישית, יבצעו ספורט בקביעות ויעשו פעולות יזומות להורדת מתחים כגון: יוגה והליכה לפסיכולוג או ישתתפו בקבוצות תמיכה שונות יחיו שנים רבות. למעשה בשנת 2030 זה לא יהיה נדיר לראות בני 85 שעדיין עובדים, מטיילים ונהנים מאיכות חיים צלילות מחשבתית ובריאות טובה מאוד.

נקודה למחשבה...

* הכתוב במאמר זה הינו דעה מלומדת אבל אישית בלבד. (נ.פ.ג.)

21 צפיות0 תגובות
bottom of page