top of page

מתכון לפנקיייקס טבעוניים מפנקים שלי שפורסם ב -EATWELL


http://www.eatwell.co.il/?CategoryID=341&ArticleID=5045

זמן הכנה: 20 דקות

כמות: כ-15 פנקייקס בקוטר 8 ס"מ

המצרכים

חצי כוס קמח כוסמין לא מלא

שקית אבקת אפייה (רצוי נטולת אלומיניום)

חצי כוס קמח כוסמין אורגני מלא

כף סילאן או מייפל

1 כוס חלב צמחי (סויה, אורז או מה שאוהבים)

קופסה קטנה של רסק תפוחים איכותי או בננה גדולה רכה מרוסקת במזלג או חצי כוס חלב טבעוני (למתכון צמחוני ניתן להחליף ב-2 ביצים)

2 כפות שמן קוקוס מחומם מעט, כך שיהיה נוזלי

1 כפית תמצית וניל איכותית

כפית אבקת שמרי בירה (להתפחה)

לטיגון: שמן קוקוס (אורגני, לא מזוכך, בכבישה קרה)

כלים

סלייסר, או מעבד מזון, או מטרפה טובה

מרית ומלקחיים להפיכה מוצלחת

מחבת עם ציפוי קרמי

להגשה

סירופ מייפל איכותי או ריבות

אופן ההכנה

1. מכניסים את כל החומרים למכשיר סלייסר עם להב פלסטיק או למעבד מזון עם להב פלסטיק ובוחשים היטב. התערובת צריכה להיות חצי נוזלית. לפי הצורך ניתן להוסיף עוד קצת חלב או עוד קצת קמח.

2. משמנים ומחממים (בחום בינוני) מחבת גדולה עם שמן הקוקוס בשכבה דקה. השמן אמור רק ללחח את המחבת. אם יש עודפי שמן – שופכים אותם לתוך התערובת תוך בחישה מהירה.

3. כשהמחבת חמה יוצקים את הבלילה לפנקייקים בקוטר של 8-10 ס"מ.

שימו לב שהפנקייקים צריכים להתבשל היטב מבפנים ולכן עדיף אש חלשה על חזקה וגם קצת סבלנות. (באופציה עם הביצים החלק הזה קצת יותר קל).

4. כשרואים קצת בועות או כאשר השוליים הופכים חומים זה הזמן להפוך את היצירה לצד השני לכמה דקות נוספות. אם הפכנו ועדיין נראה שצריך עוד קצת טיגון לא להתבייש ולהפוך שוב.

5. מגישים חם ומתמוגגים!

הערות חשובות:

קמח כוסמין – הכוסמין הוא דגן אשר שימש במשך אלפי שנים כדגן העיקרי באירופה ובמזרח התיכון, עד שפינה את מקומו לחיטה, שהינה קלה יותר לגידול. יתרונותיו: עשיר יותר מהחיטה בחלבון, בסיבים תזונתיים, בוויטמינים (בעיקר ויטמיני B) ומינרלים. הכוסמין בעל ערך גליקמי נמוך, הוא עדין וקל לעיכול, ומתאים גם לתינוקות וילדים. בכוסמין יש גלוטן אבל בכמות פחותה מזו שנמצאת בחיטה.

שמן קוקוס – שמן קוקוס הוא שומן רווי. בניגוד לשמנים רוויים אחרים שמכילים לרוב חומצות שומן ארוכות שרשרת, שמן קוקוס מכיל בעיקר חומצות שומן בינוניות שרשרת אשר נספגות ישירות בכבד ומהוות מקור ליצירת אנרגיה. הן אינן זורמות במחזור הדם ולכן לא גורמות להצטברות של שומנים בכלי הדם כמו שומן רווי מהחי.

נקודת העישון (הטמפרטורה בה השמן מעלה עשן ולא ראוי לשימוש) של שמן קוקוס היא 177 מעלות (לעומת כ-160 מעלות צלזיוס של שמן זית כתית מעולה) ולכן הוא מצוין לטיגון – בעיקר לתבשילים אסייתיים וטיגון מתוקים בגלל טעמו הדומיננטי. לשמן קוקוס סגולות רבות: הוא אנטי חיידקי, אנטי בקטריאלי, משפר חלב אם, מאזן סוכר בדם ואף מומלץ לשימוש חיצוני על עור הפנים (אקנה, פצעונים, יובש) ועל השיער והקרקפת כמונע נשירה.

חשוב מאוד: יש לצרוך אך ורק שמנים בכבישה קרה. שמנים מזוככים מכילים רעלים ופוגעים בבריאות.

שמרי בירה – שמרי בירה עשויים מפטריות חד תאיות שמניחים אותם להתרבות על מצע של קני סוכר ודבשה (מולסה), לאחר מכן קוצרים את השמרים, שוטפים, מייבשים ואורזים אותם.

יש בהם שיעור גבוה של חלבון, ברזל, אבץ, סלניום, אשלגן זרחן וויטמינים מקבוצת B. כמו כן הם מקור עשיר של מינרלים, במיוחד כרום, מינרל חיוני שעוזר לגוף לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם.

שמרי בירה הם שמרים לא פעילים ולא יהפכו אתכם לשיכורים, ניתן להשיג אותם היום גם ברוב הסופרמרקטים או בבתי הטבע.

סירופ מייפל – סירופ המייפל הוא הסירופ המופק מעץ מייפל-הסוכר (Acer Saccharum) הנקרא בעברית עץ אֶדֶר-הסוכר. תהליך הפקתו של הסירופ מורכב ויקר ולכן סימן הזיהוי הראשוני לסירופ איכותי הוא מחירו (כ-27-38 ₪ לבקבוק של 230 מ"ל נכון לכתיבת שורות אלה). הסימן השני הוא התווית שמצהירה "טהור 100%" "100% Pure". הסירופ הטהור מופק ללא הוספת כל מרכיב שהוא, כך שהוא טבעי לחלוטין ומכיל מעט סידן, אשלגן, מגנזיום, ברזל, אבץ, חומצות אמינו, חומצה פולית וויטמיני B. הסימן השלישי הוא שסירופ זה ישווק בבקבוקי זכוכית (בדרך כלל).

הסירופ המלאכותי (סירופ בטעם מייפל) עשוי ממרכיבים תעשייתיים בלבד: סירופ גלוקוזה (= המון המון סוכר), מייצב צמחי, צבע מאכל, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, פוספט הנתרן ועוד... הוא מזיק לבריאות ולא מומלץ לצריכה. (מחירו 16-22 שקלים ל-600-700 מ"ל) ובדרך כלל משווק בבקבוקי פלסטיק.

בתאבון!

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page