• נטע

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על אורז


אורז הוא מזון בסיסי טעים ומשביע. היום יש המון סוגי אורז- מה ההבדלים בניהם? ואיזה כדאי לצרוך?

אורז שייך למשפחת הדגנים ומה שמייחד אותה הוא שהנבט שבתוכה מכיל כמות רבה של חלבונים וויטמינים מקבוצת ה - B קומפלקס.

עוד חלק חשוב בדגן הוא הסובין:

הסובין בריא ומכיל חלבונים, מינרלים, ויטמינים ותאית (סיבים תזונתיים).

לאכילת דגנים עם סובין חשיבות בריאותית בהרגשת שובע, בפעילות מעיים תקינה, בהפחתת כולסטרול ובשומנים בדם ובשמירה על רמות סוכר תקינות.

יש לציין כי החלבון הצמחי שבדגנים, אינו חלבון מלא.

כלומר, הוא לא מכיל את כל 8 חומצות האמינו הדרושות לגוף ושאינו יכול לייצר בעצמו.

בדגנים קיימת כמות גדולה של חומצת אמינו מתיונין ומעט מאוד מחומצת האמינו ליזין.

כדי לקבל ארוחה המכילה חלבון מלא, מומלץ לשלב אכילה של דגנים עם קטניות כדי להשלים את החלבון ולקבל את כל 8 חומצות האמינו החשובות (מג'דרה כבר אמרנו?).

האורז יחסית לשאר הדגנים, מכיל הכי פחות חלבון. עם זאת, ערכו התזונתי של החלבון גבוה יותר.

אורז הוא דגן המתאים לכולם: לא יוצר אלרגיות ורגישויות לא מכיל גלוטן ולא נחשב אלרגני.

הוא מכיל מעט מאוד שומן ודל בסידן.

מה זה אורז מלא?

אורז מלא הוא אורז המכיל גם את הסובין שלו. ועכשיו אתם כבר יודעים למה הוא בריא יותר.

סוגי אורז מלא לדוגמא: אורז בר, אורז פראי, אורז חום, אורז אדום, אורז שחור ואורז אינדיאני.

איזה אורז כדאי לאכול?

כמובן שמלא ולגוון בן הסוגים. נסו את האורז פרא שמכיל 3 סוגי אורזים- הוא מדהים!

לילדים ניתן לתת אורז מלא עגול או ארוך ובאופצייה שלישית אורז בסמטי.

אז מה הסיפור של האורז הבסמטי?

האורז הבסמטי מכיל את נבט האורז אך לא מכיל את הסובין, לכן הוא קל יותר לעיכול.

למרות שאינו מכיל את הסובין, הוא עדיף על פני האורז הלבן ולמה?

בעיבוד או ליטוש האורז כדי שיהפוך ללבן בעצם מסירים את הקליפה וחלק מהנבט וע"י כך האורז מאבד חלק ניכר מערכו התזונתי . (תשאלו למה עושים את זה? מסתבר שהתהליך מאריך את חיי המדף של האורז...).

לסיכום- נסו לצרוך אורז מלא (תמיד עדיף אורגני), רצוי בשילוב עם קיטניות כגון עדשים ולילדים הכירו את האורז הבסמטי.

בתאבון!

#Stress #HealthyLiving #nutrition #health #diet #naturopathy #rice #אורז #תזונה

26 צפיות0 תגובות
  • YouTube
  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram
  • Facebook

נטע פלג-ג׳ראד נטורופתית בעמק חפר

 

תזונה בריאה, צמחי מרפא, פטריות מרפא,  ויטמינים, מינרלים, ארומתרפיה, הומאופתיה מודרנית, תוספי תזונה, בדיקות פונקציונליות, נוירופידבק

האמור באתר זה הינו בהתאם לעקרונות הרפואה האלטרנטיבית ו/או הנטורופתית ומיועד במטרה להרחבת הידע האישי ו/או ההבנה הכללית ואינו מיועד להוות בכל דרך או אופן תחליף לייעוץ רפואי ו/או לטיפול תרופתי קונבנציונלי ו/או לטיפול המבוצע על ידי מטפל מוסמך ו/או להוות בכל דרך או אופן המלצה לצורך טיפול פרטני.
נטע פלג-ג'ראד איננה רופאה MD אלא מתמחה בשיטות טיפול טבעיות המגובות בבדיקות מעבדה מדעיות, פענוח של בדיקות מעבדה אלו והמלצות מבוססות עקרונות הטיפול הפונקציונלי והנטורופתיה. המידע המוצג באתר הינו מידע כללי, לצרכי העשרה, ואינו מהווה ייעוץ רפואי, אבחון מחלות, טיפול רפואי וכן איננו מתיימר להוות תחליף לכל אלה. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא או מגיש עזרה רפואית מוסמך אחר בהתייחס לכל מידע שנלקח מאתר זה או כל מצב רפואי שהנכם מאמינים כי יכול להיות רלוונטי עבורכם או עבור אדם אחר. לעולם אין לוותר או לדחות קבלת עזרה רפואית ממקור מוסמך בגלל מידע אליו נחשפתם באתר זה. 

© Copyright כל הזכויות שמורות לנטע פלג-ג׳ראד